روش های افزایش رتبه گوگل با کمک ابزارهای سئویی

در این مقاله روش های افزایش رتبه گوگل با کمک ابزارهای سئویی که با تحلیل 17 راه افزایش رتبه در سال 2021 که بوسیله سمراش منتشر شده است، مورد بررسی قرار می گیرد.
افزایش رتبه گوگل
آنچه در این مقاله می خوانید

آموزش روش های افزایش  رنک گوگل

 

افزایش رتبه گوگل همواره یکی از نیازها و اهداف وبسایت ها و کسب و کارها برای دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو می باشد.
با افزایش رتبه در گوگل، کسب و کارها می توانند برند، خدمات و محصولات خود را با مخاطبان بیشتری به اشتراک بگذارند که همین امر باعث افزایش فروش یا تعداد کاربران آن ها می شود.
در سال 2021 و با توجه به تحقیقات و بررسی های صورت گرفته از طریق وبسایت های مرجع راه ها و روش هایی معرفی شده است که از طریق رعایت نمودن آن ها، می توان به رتبه های بالایی در گوگل دست یافت.

اخیرا وبسایت معروف سمراش که در زمینه آنالیز سئو و بهینه سازی فعالیت می کند، از طریق تجزیه و تحلیل های صورت گرفته به وسیله ابزار آنالیز سئویی خود که مورد استفاده بیش از 6 میلیون کاربر در سراسر جهان می باشد به دست آورده است، مقاله ای تحت عنوان 17 روش افزایش رتبه در سال 2021 را آماده و به صورت اینفوگرافیک نیز در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده است.

در این مقاله از سری مقالات آموزش های مرتبط با سئو که توسط تیم تحریریه اکانت فا آماده شده است، به معرفی 17 راه افزایش رتبه گوگل در سال 2021 می پردازیم و توضیحات لازم و ضروری برای برخی از راه ها را ارائه می کنیم.
همچنین ابزارهای سئو که می توانند به شما در این مسیر کمک کنند رو نیز معرفی می کنیم.

افزایش رتبه

 

17 راه افزایش رتبه در سال 2021

 

سمراش (Semrush) یکی از برترین و معتبر ترین ابزارهای آنالیز سئو می باشد که در سال 2008 کار خود را آغاز کرد.
ربات های آنالیز سئو سمراش، همواره بیش از 130 فاکتور سئو در سایت را بررسی و موارد اشتباه و رعایت نشده را به کاربران اعلام و گوشزد می کنند.

طبق داده های بدست آمده از تحلیل های انجام شده توسط سمراش، آن ها 17 روش را که بیش ترین تاثیر در بدست آوردن رتبه بالای گوگل داشتند را شناسایی و اعلام کردند که به صورت زیر می باشد.

  1. صفحات ضعیف را پیدا کرده و محتوای جذاب مخاطب پسند قرار دهید
  2. همواره صفحات رتبه گرفته خود را بروز رسانی کنید
  3. مطمئن شوید محتوایتان بر حول محور یک کلمه کلیدی و کلمه مرتبط ثانویه باشد
  4. تنوع بک لینک های خود را گسترش دهید
  5. برای ظاهر شدن در پاسخ برجسته گوگل از تگ های عنوان مناسب استفاده کنید
  6. مطمئن شوید تصاویر خود را بهینه کرده اید
  7. مطمئن باشید سایت شما موبایل فرندلی (ریسپانسیو) می باشد
  8. از url و متادیسکریپشن های تمیزی استفاده کنید
  9. زمان لود صفحات برتر خود را کاهش دهید‌
  10. عنوان های ساختار یافته خوشه ای ایجاد کنید (ساختار درختی)
  11. کلمات کلیدی کنیبالیز شده را یافته و مشکلش را حل کنید
  12. لینک های داخلی را بهبود بخشید
  13. داده های ساختار یافته ایجاد کنید
  14. لینک های ۴۰۴ رقبا را پیدا کرده و لینک بگیرید (تکنیک آسمان خراش)
  15. از اسکیمای پرسش و پاسخ برای ظاهر شدن در سرپ استفاده کنید
  16. فایل های لاگ را آنالیز کنید
  17. لینک های ۴۰۴ را اصلاح کنید

شما نیز می توانید با خرید اکانت سمراش، اقدام به آنالیز سئو سایت خود و رقبا کنید و اطلاعات ارزشمندی از طریق آن بدست آورید.

محتوای با کیفیت

 

تاثیر محتوای با کیفیت در افزایش رتبه گوگل

 

وجود محتوا هم باعث بهتر شناخته شدن موضوع صفحه توسط موتورهای جستجو می شود که اگر این محتوا به صورت اصولی تولید شود، می تواند تاثیرات مثبتی در روند رتبه گیری در گوگل شود.
کاربران نیز با مشاهده محتوای با کیفیت و کاربردی، به سبب میزان زمانی که صرف می کنند تا مطلب مربوطه رو مطالعه کنند، باعث تاثیر گذاری مثبت در افزایش رتبه گوگل می شوند.

به همین سبب اخیرا و با توجه به الگوریتم ها و تغییرهای صورت گرفته توسط موتورهای جستجو، توصیه می شود، با حفظ کلمه کلیدی و کلمات کلیدی مشابه به میزان مناسب در داخل محتوا، محتوایی بنویسید که مورد نیاز کاربر بوده و کاربر برای مطالعه آن در سایت و صفحه مورد نظر، زمان صرف نماید.
در این صورت ربات های گوگل، محتوای قرار داده شده رو به عنوان محتوای کاربر پسند شناسایی کرده و همین امر باعث میشه که صفحه مورد نظر امتیاز مثبتی در جهت افزایش رتبه دریافت کند.

بنابراین همیشه سعی کنید از اهمیت محتوا غافل نشوید و طبق بررسی ها و آنالیزهای صورت گرفته، توصیه میشه که صفحاتی که دارای محتوای مناسب و کافی نیستند رو شناسایی کنید و در جهت تولید محتوا حول کلمه کلیدی صفحه اقدام نمایید.
همچنین صفحاتی که دارای محتوا هستند رو نیز بررسی کنید و در صورت امکان محتوای آن ها رو با اطلاعات و مطالبی جدید بروزرسانی کنید که این کار نیز به سبب آنالیزهای مجدد ربات های گوگل، تاثیر زیادی در حفظ یا افزایش رتبه صفحه مورد در نتایج گوگل دارند.

تنوع بک لینک

 

تنوع بکلینک و اهمیت آن در افزایش رتبه گوگل

 

متخصصان سئو و سئو مستر ها همواره از اهمیت لینک سازی های مثبت بهمون توضیح های زیادی دادند.
زمانی که برای صفحه ای از سایت، لینکی از یک سایت دیگر دریافت می کنیم، در صورتی که سایت مورد نظر دارای اعتبار کافی و مثبتی باشد، به خاطر پایش ربات های گوگل، از طریق آن لینک وارد سایت یا صفحه سایت ما می شوند و اعتباری مثبت برای سایت و صفحه مورد در نظر می گیرند که باعث افزایش رتبه در نتایج گوگل نیز می شود.

به همین خاطر همیشه سعی کنید با تولید محتوای مناسب و جامع در سایت خود، سایت های دیگر را مجاب کنید که به سایت شما لینک بدهند یا زمانی که از طریق راه های دیگر مثل اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی یا خرید رپورتاژ برای صفحات سایت خود لینک سازی می کنید، سعی کنید لینک های دریافتی از سایت های مناسب با اعتبار کافی باشند.

در این بین یکی از نکاتی که بسیار مهم می باشد، تعداد لینک های دریافتی و تنوع آن ها می باشد.
همیشه توجه داشته باشید که به جای دریافت 10 لینک از یک وبسایت یا آدرس، بهتر هست از 10 وبسایت مختلف با اعتبار کافی لینک دریافت کنید.
این گزینه یکی از مواردی هست که سمراش نیز به آن تاکید دارد که سبب جامعیت لینک های شما می شود و شما می توانید بجای استفاده از اعتبار 1 سایت به نفع خود، از اعتبار 10 سایت استفاده کنید که به مراتب 10 برابر تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت.

تگ های عنوان

 

تگ های عنوان (Header Tags) چه تاثیری در رتبه بندی و سئو دارند؟

 

یکی از نکاتی که تاثیر بسیار زیادی در افزایش سئو و رتبه گوگل دارد، رعایت و استفاده مناسب از تگ های هدینگ می باشد.
تگ های هدر درواقع همان عنوان های داخلی یک مطلب می باشند که از h1 تا h6 رتبه بندی می شوند که مهم ترین آن ها h1 می باشد که فقط یک بار از آن استفاده می شود اکثرا عنوان اصلی صفحه یا مقاله می باشد.

از طریق تگ های عنوان یا همان تگ های هدر، موتورهای جستجو به راحتی می توانند محتوای صفحه را بخش بندی کنند و همچنین شانس نمایش در فیچر اسنیپت (Featured Snippet) هنگام جستجوی کاربر در موتورهای جستجو را افزایش دهد.

همچنین در بررسی های بیشتر مشاهده شد که کاربران در بعضی مواقع محتوای یک صفحه را به صورت کامل مطالعه نمی کنند و از طریق این تگ های عنوان، دنبال محتوای مورد نیاز خود هستند که این کار باعث رضایت کاربر در رسیدن به اطلاعات مورد نیاز خود می شود.

بهینه سازی تصاویر

 

بهینه سازی تصاویر و نقش آن در سئو

 

بهینه سازی تصاویر سایت به چند صورت انجام می گیرد که به توضیح هر کدام می پردازیم.
از تصاویر مناسب با مطلب و در حد امکان از اینفوگرافیک استفاده کنید.
طبق تحقیقات صورت گرفته، کاربران بیشتر تمایل به مشاهده و خواندن تصاویری که ظاهر جذابی داشته و بتواند مفهوم کلی را منتقل کند، دارند.

برای طراحی و خلق تصاویر و طراح های گرافیکی زیبا و کاربر پسند، می توانید از ابزارهای آنلاین گرافیک استفاده کنید

برای تصاویر خود عنوان و متن جایگزین تعیین کنید

برای اینکه ربات ها و خزنده های موتورهای جستجو بتوانند موضوع عکس قرار داده شده را تشخیص دهند، لازم است که برای آن ها عنوان تعیین شود و این تعیین عنوان به صورت کلی در شناسایی موضوع کلی مطلب نیز کاربرد بسیار زیادی دارد.

حجم تصاویر را بهینه کنید.

یکی از فاکتورهایی که موتورهای جستجو در رتبه بندی های خود مورد بررسی قرار می دهند، سرعت لود صفحات می باشد.
برای اینکه صفحات با سرعت مناسب و قابل قبولی لود یا بارگزاری شوند، لازم که حجم آن ها تا حدی که آسیبی به کیفیت آن ها وارد نشود، فشرده شود.

علاوه بر فشرده سازی های دستی هنگام طراحی، می تواند از طریق افزونه های بهینه سازی تصاویر یا وبسایت های آنلاین بهینه سازی نیز استفاده نمود تا به بهترین نتیجه ممکن در امر بهینه سازی تصاویر دست یافت.
همچنین می توانید قابلیت Lazy Load رو برای بارگزاری تنبل تصاویر خود تعیین کنید تا منجر به کاهش سرعت لود صفحات خود نشوید.

ریسپانسیو بودن سایت

 

ریسپانسیو بودن سایت چه تاثیری در افزایش رتبه گوگل دارد؟

 

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از گوشی های موبایل یا تبلت بین کاربران که به عنوان عضوی جدا ناپذیر تبدیل شده است اهمیت ریسپانسیو یا موبایل فرندلی (Mobile Friendly) بودن روز به روز افزایش پیدا می کند.

از طریق ابزارهای آنالیز نسخه موبایل گوگل و دیگر ابزارهای سئو نظیر ابزار وورنک و یا ابزار سئوآپتیمر، می توانید سایت خود را از لحاظ نوع نمایش در موبایل بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن ها را برطرف نمایید.
همواره سعی کنید از ابزارهای آنلاین بررسی ریسپانسیو بودن سایت برای بررسی سایت خود استفاده کنید، زیرا این فاکتور تاثیر شدیدی در افزایش رتبه گوگل دارد.

بهینه بودن متا

 

اهمیت بهینه بودن متا تایتل، متا دیسکریپشن و url در افزایش رتبه

 

متا ها همواره نقش بسزایی در سئو و بهینه سازی صفحات وبسایت دارند که با انتخاب متا تایتل و متا دیسکریپشن مناسب می تواند هم باعث افزایش نرخ کلیک کاربر شود و هم باعث شناسایی و رتبه بندی موتورهای جستجو شود.

در کنار متا تایتل و متا دیسکریپشن، انتخاب url مناسب نیست بسیار مهم می باشد، همواره سعی کنید از کلمات اضافی برای آدرس های خود استفاده نکنید و ساختار آدرس ها رو طوری تعیین کنید که هم برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشند و هم کاربر با مشاهده آدرس مناسب،

  • بیشتر به کلیک کردن روی لینک شما راغب شود.
  • همواره سعی کنید در متا ها و url های خود از کلمات کلیدی استفاده کنید تا شناسایی محتوای صفحه برای کاربر و موتورهای جستجو راحت تر صورت بگیرد.
  • از کلمات فارسی و انگلیسی در کنار هم استفاده نکنید، چون باعث به هم ریختگی نظم در ساختار آدرس می شود
  • از علامت ها و نشانه هایی چون (&، %،@، *) در آدرس ها استفاده نکنید.
  • از کلمات به صورت تکراری در آدرس ها استفاده نکنید.

سرعت لود وبسایت

 

سرعت لود وبسایت و نقش آن در سئو

 

یکی از فاکتورهایی که همیشه تاثیر زیاد و قابل قبولی در افزایش رتبه موتورهای جستجو بویژه گوگل دارد، بهینه بود سرعت لود وبسایت می باشد.
طبق بررسی های صورت گرفته، کاربران صفحاتی که دارای سرعت لود پایینی بوده و دیر بارگزاری می شوند رو زود تر بسته و ترک می کنند که این عمل کاربران باعث دریافت امتیاز منفی از سوی موتورهای جستجو برای وبسایت مورد نظر می باشد.

به همین خاطر همواره سعی کنید سرعت صفحات مختلف وبسایت خود را چه در نسخه دسکتاپ و چه در نسخه موبایل، مورد بررسی و آنالیز قرار دهید و صفحاتی که دارای سرعت لود پایین می باشند رو شناسایی و در جهت برطرف کردن مشکلات آن ها بر بیایید.
ابزار تست سرعت گوگل همواره معیار مناسبی برای سنجش سرعت لود سایت می باشد اما از طریق ابزارهای آنالیز دیگر نیز می توان سرعت صفحات مختلف رو بررسی کرد.

به این منظور می توان از طریق راه اندازی کمپین آنالیز در ابزارهای چون، ابزار وورنک، ابزار ماز، ابزار سئوآپتیمر و … به آنالیز کلی وبسایت بپردازیم و گزارش جامعی از وضعیت سرعت صفحات وبسایت خود بدست بیاوریم.

کلمات کلیدی کنیبالیز

 

برای رعایت اصول سئو، کلمات کلیدی کنیبالیز شده را شناسایی کنید

 

یکی از مشکلاتی که هنگام کار با ابزارهای سئو پیش می آید، ارورهای کنیبالیز cannibalization می باشد که به هنگامی که در سایت چندین صفحه دارای کلمه کلیدی یکسان یا مشابه باشد ایجاد می شود که باعث می شود یک صفحه توانایی رتبه گیری در نتایج گوگل دیگر صفحات رو با مشکل روبرو کند.

در بعضی موارد برای صفحاتی مانند دسته بندی ها و صفحه های مختلف دسته بندی این مشکل ایجاد می شود که در این صورت باید از تگ rel=canonical برای این گونه صفحات استفاده کنیم که در آینده سعی می کنیم داخل مقاله ای به صورت جداگانه و مفصل به توضیح انواع راه حل ها بپردازیم.

اهمیت لینک های داخلی

 

از اهمیت لینک های داخلی غافل نشوید

 

زمانی که محتوایی یا صفحه ای با موضوعی خاص در سایت ایجاد می کنید، اگر در محتوای صفحه، موضوع یا کلمه ای باشد که قبلا راجع به آن صفحه ای ایجاد یا مقاله ای نوشته اید،
بهتر هست که به آن لینک دهی انجام بدید.

انجام لینک دهی بین صفحات جدید و قدیم، همواره باعث خزش بیشتر و بهتر موتورهای جستجو برای شناسایی صفحات می شود که از اهمیت بسیار بالایی می باشد.
اینکار به صورت همزمان باعث افزایش اعتبار صفحات مختلف و همچنین باعث دسترسی کاربر به موضوع مشابه دیگر نیز می کند که شدیدا توصیه میشه از انجام لینک دهی های اصولی غافل نشوید.

شناسایی صفحات 404

 

شناسایی صفحات 404 رمز موفقیت در سئو

 

شناسایی صفحات 404 از چندین جهت دارای اهمیت فراوان می باشد که می تواند برگه برنده شما در مقابل رقبا نیز باشد.
همواره سعی کنید علاوه برای آنالیز سئوی سایت خود، سایت رقبا رو نیز در دست بررسی و آنالیز قرار دهید تا بتوانید از نقاط ضعف آن ها به نفع خود استفاده کنید.
یکی از نقاط ضعف رقبا که می توانید از آن ها به نفع خود استفاده کنید، شناسایی صفحات 404 رقبا می باشد.

با شناسایی صفحات 404 رقبا، می توانید از موضوع صفحه ای که 404 شده اطلاع پیدا کنید و در جهت تولید محتوا در این موضوع و کلمه کلیدی اقدام کنید.
این شیوه در تولید محتوا باعث خروج سریع کاربر از سایت رقیب و در صورت داشته رتبه کافی شما در نتایج گوگل، ورود به سایت شما می شود که به صورت مستقیم منجر به دریافت امتیاز منفی برای سایت رقیب و امتیاز مثبت برای سایت شما می شود.

همچنین با شناسایی صفحات 404 سایت خود، می توانید در جهت حل مشکل قدم بردارید و از دریافت امتیاز منفی جلوگیری نمایید.
برای آنالیز صفحات 404 سایت خود، می توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنید و همچنین ابزارهای جانبی دیگری نیز وجود دارد که به شناسایی خطاهای 404 سایت شما و رقبا می پردازند که می توانیم به ابزار وورنک، ابزار ماز، ابزار سئوآپتیمر نیز اشاره کنیم.

اسکیمای پرسش و پاسخ

 

نقش اسکیمای پرسش و پاسخ در افزایش رتبه موتورهای جستجو

 

یکی از اسکیما ها (Schema) که نقش زیادی در بهبود رتبه گوگل و افزایش ورودی گوگل دارد، استفاده از اسکیمای پرسش و پاسخ FAQPage Schema می باشد.
زمانی که شما از FAQPage Schema استفاده می کنید، هم ربات های گوگل می توانند به شناسایی بهتر مشخصات صفحه سایت شما بپردازند و هم به خاطر اعلام های قبلی گوگل در مورد اسکیما، سایت شما گوگل فرندلی تر میشه.

از سوی دیگه به خاطر ظاهری متفاوت و ارائه برخی سوالات متداول به کاربران در نتایج جستجو باعث افزایش CTR یا همون کلیک بیشتر نسبت به میزان بازدید براتون میاره که این مورد نیز به خودی خود باعث افزایش امتیاز مثبت برای سایت شما میشه.

عنوان و داده ساختار یافته

 

منظور از عنوان های ساختار یافته و داده های ساختار یافته چیست؟

 

عنوان های ساختار یافته یا خوشه ای نوعی از محتوا ها هستند که از یک هسته اصلی با جامعیت و چندین خوشه با محتوای اختصاصی می باشند.
استفاده از مدل محتوای خوشه ای یا content cluster باعث میشه موتورهای جستجو بهتر از همیشه بتوانند موضوع صفحات مختلف سایت شما را شناسایی کنند که همین امر باعث دریافت تاثیر مثبت در سئو و رتبه بندی می شود.

داده های ساختار یافته یا همان Structured Data (استراکچر دیتا) به یک سری از کدها گفته می شود که دارای یک فرمت مشخص می باشد و باعث میشه که اطلاعات صفحات سایت به شکل بهتری برای موتورهای جستجو قابل شناسایی و خوانایی باشد و همچنین با توجه به نوع داده ساختار یافته، در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.

یکی از این داده های ساختار یافته، اسکیمای پرسش و پاسخ می باشد که به توضیح آن پرداختیم.
استفاده از داده های ساختار یافته علاوه بر اینکه باعث شناسایی بهتر موضوعات پیج های مختلف سایت توسط گوگل می شود، به خاطر تغییر ظاهر نمایش در موتورهای جستجو، باعث متفاوت به نمایش آمدن نیز می شود که همین امر نیز باعث افزایش نرخ کلیک از سوی کاربران می شود.
پس از اهمیت استفاده آن غافل نشوید.

آنالیز فایل های لاگ

 

آنالیز فایل های لاگ چه کاربردی دارد؟

 

زمانی که وارد سرور یا هاست خود می شود، فایلی به نام log وجود دارد که گزارشی از مشکلات و خطاهای پیش آمده ارائه می کند.
ممکن است بعضی وقتا ارورهایی در سایت وجود داشته باشد که در ظاهر نمایان نباشند ولی باعث ایجاد مشکلاتی در سایت مانند عدم ایندکس همه یا قسمتی از صفحات شوند.
به همین منظور همواره سعی کنید به صورت دوره ای فایل لاگ رو بررسی کنید و اطلاعات ارزشمند آن نهایت استفاده رو ببرید.

برای بررسی و آنالیز سئو سایت می توانید از ابزارهای آنالیز سئو استفاده کنید تا از نقاط قوت و ضعف خود و رقبا مطلع شوید

کسب رتبه بالای گوگل

 

کسب رتبه بالای گوگل کار نیز ممکن هست

 

اینکه بدست آوردن رتبه های بالای گوگل کاری سخت و زمان بر می باشد، حرف و ادعایی درست می باشد.
اما در صورتی که مدیران سایت ها با تدوین استراتژی و صرف زمان و هزینه برای انجام امور سئو و بهینه سازی قدم بردارند، می توانند در مدت زمان فعالیت خود به اهداف خود برسند و رتبه های بالای گوگل و دیگر موتورهای جستجو را بدست بیاورند.

همواره سعی کنید از طریق ابزارهای سئو معرفی و توصیه شده در جهت آنالیز و پایش وبسایت خود استفاده کنید تا بتوانید گامی مثبت در جهت بهبود رتبه سئو خود بدست بیاورید.
اطلاعات 17 روش نیز از سایت سوی سایت سمراش که یکی از برترین ابزارهای آنلاین می باشد، ارائه شده است که شما نیز می توانید به صورت اختصاصی اقدام به خرید اکانت سمراش نمایید و از قدرت آنالیز های آن استفاده نمایید.

اکانت فا نیز مثل همیشه در کنار شما هست تا بتوانید اکانت ابزارهای آنالیز سئو خود مانند، اکانت الکسا، اکانت ماز ، اکانت وورنک ، اکانت سئو آپتیمر و … را تهیه و به بررسی سایت خود و رقبا بپردازید.
در آینده با تیم تحریریه اکانت فا همراه باشید تا مقالات جدید و تخصصی تری از فاکتورهای مهم رتبه بندی و سئو برای شما عزیزان ارائه کنیم.
با تشکر از همراهی شما

تیم تحریریه
تیم تحریریه

این مقاله به کوشش نویسندگان مجموعه اکانت فا تهیه و نگارش شده است، تیم تحریریه اکانت فا همواره تلاش می کنند که با ارائه مقالات آموزشی مفید و مناسب، در جهت افزایش سطح کیفی وب فارسی نقشی موثر ایفا نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکانت فا